THE FLAMBOYANT YEARS OF ONE FAILED STAR.

LES FLAMBOYANTES ANNÉES D'UNE STAR RATÉE, by Pascal H.
*SHORT EXTRACTS* OF THE 2012 FINAL VERSION RIGHT HERE!

ABSOLUTELY AMAZING!
Over 1,000,000 worldwide web readers already did! Hymne à Berlin, Hymne à la Sodomie, L'Épicier, Battery Park...Ratonnades à pédés!
A MUST READ! GLAMOROUS!! SEXUAL!!! DECADENT!!! And more!
Definitely NOT! Politically correct
!!! POWERFUL & SO REAL!
WorldCopyrights@SACD 2011/ # 245252, 75009 Paris, France.



Tuesday, June 14, 2011

Une leçon de choses / A lesson of things. E->


English translation below.


Quelques Extraits...


''Le Hollywood de mes envies encore floues d'un artiste au travail était celui d'un acteur sous contrat pour quelques films par an ou celui d'un chanteur pour quelques tournées qui me rapporteraient beaucoup d'argent pour m'amuser le reste du temps hors de Bel Air. Cela me divertirait d'un quotidien aux mêmes visages et mêmes champagnes dont seule la vie jour après jour de plaisirs compte sans en rêvasser d'une autre. Je quitterais ainsi à mes moments perdus l'enceinte de Beverly Hills pour aller voir ailleurs. Je répugnais la condition de la classe ouvrière en ses petits murs, toujours les mêmes bien délimités que j'avais trop connus. Ses petites vacances, ses petites phrases, ses petits restaurants, ses petites voitures, ses petits appartements, sa petite monnaie, ses petits plaisirs. Le monde du petit. Installé ainsi jusqu'à la mort comme un dogme établi et divin et dont nul ne s'échappe jamais. Je voulais crier ce dégoût. Crier tout. Vivre mes pulsions, mes besoins, mon éros, mes envies, mes instincts dans le monde du grand. Grand, et large. Tout avaler. Tout prendre. Tout donner. Extravagances et inconduites allaient être de mise. C'est ce que j'allais tout bonnement faire de partout dans le Los Angeles de mon existence. Et tout explorer en conséquence me fut une leçon de choses naturelle. ''


Leçon de choses / A lesson of things.
The world of a small world. An installed rigid world until death to be like an inflexible divine dogma whose no one can escape from.


''The Hollywood of my envies that were still vague was the one I conceived as a working actor under contract for a few movies a year or as a singer on tour that would bring me a lot of money to have fun the rest of the time away from Bel Air. That would entertain me from the same daily faces and same Champagnes whose only day after day life of pleasures counts without dreaming of living an other one. I would leave that way at some time off the walls of Beverly Hills. I despised the working class condition within its small walls, always the same and delimited ones that I had known too well. Its short holidays, its little phrases, its small restaurants, its small cars, its small apartments, its small change, its little pleasures. The world of a small world. An installed rigid world until death to be like an inflexible divine dogma whose no one can escape from. I wanted to scream this disgust. Scream everything loud. I wanted to live my pulses, my needs, my Eros, my envies, my instincts in a world that was big. Wide and big. Swallow everything. Take everything. Give everything. Extravagances and misbehaving were to be just appropriate. And that's what I was quite simply about to do in the Los Angeles of my existence. And to explore everything was to me a natural lesson of things. ''


No comments: